Småland

Först vill jag klaga på mig själv för att jag har bloggat så uselt sista tiden! Men min blogg paus är nu slut och nu ska ni få en update!
Sen vill jag berätta om att vi är i Småland hos släkten. 
Vi kom i tisdags på kvällen, sen så åt vi middag i solen på stranden. Jättemysigt!!
Sen så på onsdag så åkte vi till Öland. Vi var riktiga sightseeing familjen, två familjer i en mini-buss!! 
Så först så åkte vi till Köpingsviks strand. En superstor sandstrand med utomlands känsla. Saltvatten, sol, en pir med en bar, mycket god mat och bara helt underbart!! 
Så där var vi och hoppade i vågorna nästan hela dagen.
Saknar redan stranden! Så dit ska jag definitivt igen.
Sen åkte vi och kollade på Solliden och sen kollade vi på Borgholms ruinen. Efter det så åkte vi in till Borgholm och åt middag på en resturang i hamnen, supergod mat!
Sen åt vi världens godaste hemgjorda italienska glass! Så om ni åker till Öland så ät Ölandsglass, det får ni verkligen inte missa!
Sen idag så har vi varit till mariannelunds karamellkokeri och köpt godis, det är tradition och en väldigt god sån!
Sen åkte vi hem och har varit nere vid stranden hela dagen och haft det gött! 





































0 kommentarer